Campagne coördinator loyaliteit & behoud

(Amsterdam, 32-36 uur per week)

Ben jij een creatieve Campagne Coördinator die door innovatieve campagnes onze donateurs weet te binden, behouden en upgraden? Wil jij werken voor een maatschappelijke en ambitieuze organisatie waar jij de ruimte krijgt om eigen initiatieven te ontplooien? Kom werken bij ReumaNederland!

Wat ga je doen?
Als Campagne Coördinator kom je te werken binnen het team Fondsenwerving. Deze is verantwoordelijk voor het professioneel, proactief en transparant werven van fondsen, zowel uit de particuliere markt (o.a. via donateurs, nalatenschappen, loterijen, collecte, acties derden en andere fondsenwervende activiteiten) als de zakelijke markt (o.a. via sponsoring, joint promotions en andere mogelijke vormen van samenwerking). Met deze inkomsten kan ReumaNederland investeren in onderzoek en verbeterde zorg voor mensen met reuma met als doel dat in 2040 reumatische aandoeningen niet meer chronisch, maar omkeerbaar en te genezen zijn.

Naast werven is het binden en behouden van geworven donateurs essentieel. Dat is waar jij je in de rol van Campagne Coördinator op richt.

Je zet je fondsenwervende activiteiten en campagnes op via verschillende kanalen, zoals DM en TM, met als doel om particuliere donateurs te binden, behouden en upgraden. Hierin coördineer je het gehele proces van het bepalen van de onderwerpen, de selectie van de doelgroep tot de content en de projectplanning. Je werkt hierin nauw samen met de Senior Fondswerver en de databasemarketeer.

Daarnaast volg je ontwikkelingen en trends en krijg je de vrijheid om de kansen in de markt om te zetten naar innovatieve acties.

  • Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van: het werven, binden en behouden van donateurs via diverse marketing/communicatiekanalen en het upgraden van hun inzet conform het jaarplan.
  • Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling van donateursactiviteiten, zoals geïntegreerde multichannelcampagnes, marketing- en promotionele uitingen en in te zetten marketing/communicatiemiddelen.
  • Je draagt zorg voor het (laten) vervaardigen van content ten behoeve van de donateursactiviteiten. Je fungeert hiertoe als opdrachtgever richting in- en externe betrokkenen.
  • Je analyseert data uit de CRM-database. Je verwerkt deze tot inzichten die evaluaties en nieuwe activiteiten ondersteunen.

Wie ben jij?

Met jouw creativiteit en resultaatgerichtheid weet jij onze doelgroepen te activeren. Je bent data gedreven en voelt je thuis in een ondernemende en platte organisatie waar hands-on mentaliteit wordt gewaardeerd. Verder herken jij je in de volgende punten:

  • HBO werk- en denkniveau, richting marketing en communicatie.
  • Kennis van en minimaal 3 jaar ervaring met diverse marketing- en communicatieactiviteiten.
  • Gerichte ervaring met online fondsenwerving/online leadgeneration.
  • Kennis en ervaring met database-analyse. Je bent in staat (marketing/data)gegevens te analyseren.
  • Je bent creatief in het (laten) ontwikkelen en toepassen van creatieve en onderscheidende marketingcommunicatie-activiteiten.
  • Je hebt een proactieve en zelfstandige houding om vanuit jezelf ontwikkelingen te signaleren, ideeën/verbeteringen te initiëren, werkzaamheden op te starten en uit te voeren.
  • Je herkent je in de kernwaarden van ReumaNederland; Voorvechter, Vernieuwer en Verbinder.

Wat bieden wij jou?

Een warme, ambitieuze, maatschappelijke organisatie waar je veel ruimte krijgt om je persoonlijk en inhoudelijk verder te ontwikkelen. Je komt te werken in een net opgeknapt, modern pand met een open karakter en flexibele werkplekken. Hier word je omringd door ondernemende collega’s in een zelforganiserend team die eigenaarschap en zelfstandigheid belangrijk vinden.
Daarnaast heeft ReumaNederland een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. Daarin vind je onder meer:

  • Een marktconform salaris in overeenstemming met zwaarte van de functie en afhankelijk van opleiding en werkervaring tussen de €3200-€4200,- o.b.v. 36 uur
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken
  • Een eindejaarsuitkering van 5%
  • 6 weken vakantie per jaar
  • Pensioenregeling
  • Diverse opleidingsmogelijkheden

Over ReumaNederland

In Nederland hebben ruim 2 miljoen mensen reuma. Zoveel mensen met chronische pijn, vermoeidheid en fysieke beperkingen. Zoveel mensen die niet kunnen leven zoals ze willen. ReumaNederland accepteert niet dat reuma een rem op ons leven is.

We investeren in baanbrekende oplossingen en onderzoek naar betere behandelingen. We vechten voor meer aandacht voor de belangen van mensen met reuma. We zetten reuma op de agenda in Den Haag, brengen Nederland in beweging en stoppen pas als iedereen met reuma weer mee kan doen.

Ons doel is om van reuma in 2040 een omkeerbare aandoening te maken. Deze ambitie waarmaken doen we vanuit onze kernwaarden Voorvechter, Vernieuwer en Verbinder en één ReumaNederland organisatie waarbij we een patiëntenorganisatie, gezondheidsfonds én fondsenwervende organisatie in één zijn.
Wij zijn volop in beweging en zit middenin een transitie om uit te bloeien tot een moderne, open en energieke organisatie die klaar is voor de toekomst. En bij nieuwe plannen, ontstaan ook nieuwe functies. Help mee het nieuwe ReumaNederland op te bouwen. Doe jij mee?

Interesse?

Ben je enthousiast en herken je jezelf in dit profiel? Stuur dan jouw curriculum vitae en motivatie naar sollicitaties@reumanederland.nl.

Wil je meer weten over de functie neem dan contact op met Dieu-Donnée Damrow, HR adviseur op 06-49372190.

We zien jouw sollicitatie graag tegemoet!