Aanvragen projectbijdrage of lumpsumfinanciering

Voorheen kon je op deze website een formulier downloaden voor een bijdrage. Deze werkwijze is gewijzigd. Er is een nieuw aanvraagsysteem voor patiëntenverenigingen beschikbaar waar je een formulier voor een aanvraag voor subsidie in kunt vullen.

Aan alle penningmeesters van de patiëntenverenigingen is een gebruikersnaam en een wachtwoord verstrekt. Als deze gegevens niet aanwezig zijn of zijn zoekgeraakt, wil je dit dan mailen naar projecten@reumanederland.nl?

Hieronder vind je alle benodigde informatie.

Inloggen voor een aanvraag

Met de inloggegevens kan je via onderstaande link inloggen en een aanvraag starten (vanaf 15 februari 2018). Er is een instructieformulier beschikbaar.
Start een aanvraag

Download instructieformulier

Projectbijdrage of lumpsumfinanciering

Je kunt kiezen voor een aanvraag voor een projectbijdrage of lumpsumfinanciering.

Projectbijdrage
In de voorwaarden van de projectbijdragen staat aangegeven waar jullie als vereniging aan moeten voldoen en voor welke activiteiten jullie een bijdrage aan kunnen vragen.
Voorwaarden projectsubsidie

Lumpsumfinanciering
Als jullie een lumpsumbijdrage willen aanvragen dan vind je hier de voorwaarden van de lumpsumfinanciering.
Voorwaarden lumpsumfinanciering

Voor een lumpsumbijdrage is het verplicht een door de kascommissie ondertekend overzicht van het ledenbestand en het donateursbestand van jullie vereniging te overleggen. Voor beide is een voorbeeldformat beschikbaar. Klik op een link hieronder, download de pdf, vul deze in en sla het bestand op op je computer.
Format voor het ledenbestand

Format voor het aantal donateurs

Logo ReumaNederland op website

Een van de voorwaarden is dat jullie het logo van ReumaNederland op de homepage van de website plaatst.
Download het logo

Verantwoording subsidies

Vanaf najaar 2018 kan je ook de verantwoording van subsidies via het systeem invullen. Je krijgt daarover nog nader bericht.