(Senior) Database Marketeer/ Data Analist
(Amsterdam, 32-36 uur/week)

Ben jij een Databasemarketeer met zeer goede kennis van SQL? Wil jij samen met andere professionals werken in een groeiende en ambitieuze organisatie waar jij de ruimte krijgt om eigen initiatieven te ontplooien? Kom werken bij ReumaNederland!

Wat ga je doen?

Als Senior Database Marketeer ben je op het gebied van data hét aanspreekpunt voor fondsenwervers. Je bent verantwoordelijk voor de juiste doelgroepselectie en je maakt gedetailleerde evaluaties van de campagneresultaten. Ook het uitzoeken van de optimale timing en testmogelijkheden van fondsenwervende acties hoort bij jouw takenpakket. In deze rol bewaar jij het overzicht en zorg je voor het behoud van het kwaliteitsniveau van de data in de systemen van ReumaNederland. Er is een goede basis, maar de verwerking van de data kan slimmer worden ingericht. Jij krijgt de ruimte om de IT infrastructuur t.b.v. fondswerving te verbeteren en verder in te richten. Het is een brede functie waarin je verantwoordelijk bent voor het gehele proces van data binnen fondswerving.

  • Data gedreven campagnes: je adviseert fondsenwervers over doelgroepen, oplage, kanaalinzet (DM, email, telemarketing en online) en timing en testmogelijkheden van fondsenwervende acties. Je zorgt voor de juiste doelgroepselectie en je maakt een gedegen evaluatie van de campagneresultaten.
  • Database analyse: op basis van alle beschikbare data maak je analyses met betrekking tot de donateurs en hun geefgedrag. Je gebruikt deze analyses om fondsenwervers profactief te adviseren met betrekking tot het optimaliseren fondsenwerving.
  • Dataproces management: beheer van (geautomatiseerde) data verwerking. Denk hierbij aan het verwerken van bestanden met leads, responsbestanden enz.
  • Doorontwikkelen marketing database en bijbehorende rapportages en dashboards.
  • Projecten en database marketingprogramma’s: je hebt een actieve rol in projecten en CRM-programma’s. Je adviseert de organisatie en doet proactief voorstellen voor verbeteringen.
  • Bewaken van de kwaliteit van de data in deze systemen en beheren van koppelingen en interfaces met andere systemen.

Wie ben jij?

Je hebt een passie voor data en database marketing en hebt een sterke interesse in de back-end kant van data (techniek, processen en tools). Je bent ondernemend en floreert in een zelfstandige rol waarin jij jouw datakennis kan inzetten om de dataverwerking te optimaliseren. Verder herken jij je in de volgende punten:

  • HBO/universitair werk- en denkniveau en je hebt minstens 3-5 jaar in een vergelijkbare rol. Bij voorkeur opgedaan bij een fondsenwervende organisatie.
  • Zeer goede kennis van SQL.
  • Kennis van Microsoft Integration Services is een pré.
  • Ervaring met het werken en beheren van CRM-systemen, het werken met rapportage en dashboard tools.
  • Je hebt een goed analytisch denkvermogen om te adviseren én proactief te signaleren als het gaat om data driven campagnes.
  • Je hebt ijzersterke communicatieve skills en zet die in bij het formuleren en overbrengen van de juiste adviezen.
  • Je herkent je in de kernwaarden van ReumaNederland; Voorvechter, Vernieuwer en Verbinder.
  • En natuurlijk vind je het belangrijk om maatschappelijk je steentje bij te dragen door te werken voor ReumaNederland

Wat bieden wij jou?

Een warme, ambitieuze, maatschappelijke organisatie waar hands-on mentaliteit wordt gewaardeerd en waar je veel ruimte krijgt om je persoonlijk en inhoudelijk verder te ontwikkelen. Je wordt omringd door ondernemende collega’s in een zelforganiserend team die eigenaarschap en zelfstandigheid belangrijk vinden. Daarnaast heeft ReumaNederland een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. Daarin vind je onder meer:

  • Een marktconform salaris in overeenstemming met zwaarte van de functie en afhankelijk van opleiding en werkervaring
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken
  • Een eindejaarsuitkering van 5%
  • 6 weken vakantie per jaar
  • Pensioenregeling
  • Diverse opleidingsmogelijkheden.

Over ReumaNederland

In Nederland hebben ruim 2 miljoen mensen reuma. Zoveel mensen met chronische pijn, vermoeidheid en fysieke beperkingen. Zoveel mensen die niet kunnen leven zoals ze willen.  ReumaNederland accepteert niet dat reuma een rem op ons leven is. We investeren in baanbrekende oplossingen en onderzoek naar betere behandelingen. We vechten voor meer aandacht voor de belangen van mensen met reuma. We zetten reuma op de agenda in Den Haag, brengen Nederland in beweging en stoppen pas als iedereen met reuma weer mee kan doen.

Ons doel is om van reuma in 2040 een omkeerbare aandoening te maken. Deze doelen bereiken we door ons werk te focussen op een aantal speerpunten. Onze organisatie is volop in beweging en zit middenin een transitie om uit te bloeien tot een moderne, open en energieke organisatie die klaar is voor de toekomst. En bij nieuwe plannen, ontstaan ook nieuwe functies. Help mee het nieuwe ReumaNederland op te bouwen. Doe jij mee?

Interesse?

Ben je enthousiast en herken je jezelf in dit profiel? Stuur dan jouw curriculum vitae en motivatie naar sollicitaties@reumanederland.nl. Wil je meer weten over de functie neem dan contact op met Dieu-Donnée Damrow, HR adviseur op 06-49372190. We zien jouw sollicitatie graag tegemoet!